top of page
  • Webmaster

המדריך המלא ליצירת תוכן אמנות במידברן 2021

עודכן: 25 ביוני 2021


רוצים ליצור תוכן במידברן?


התרבות שאנו שואפות לחולל באמצעות תוכן בעיר הזמנית שלנו מבוססת על עשרת העקרונות.

כוחה של יצירה נובע בכנות מניעיה ומידת המחויבות והאנרגיה המושקעת להגשמתה, לכן כל אחת מוזמנת להשתתף וכולם מוזמנים ליצור תוכן.


המדריך המלא ליצירת תוכן במידברן מרכז עבורכם.ן קווים מנחים ליצירת תוכן, במרחב המארח (מחנות נושא) ובמרחב הציבורי. במדריך תוכלו למצוא מידע שיסייע לכם להבין כיצד מתכננים - מבצעים - מפרקים ואף שורפים - את התוכן שלכן.


המדריך המלא ליצירת תוכן במידברן שואף לשפה מאוזנת מגדרית ופונה לכולנו בכוונה כנה לשוויון, אך גם מנסה לשמור על רצף קריא וברור. מחילה אם פספסנו לפעמים, לכאן או לכאן.

ההרשמה דרך מחלקת התוכן הינה לאמנות שתמוקם במרחב הפתוח של הגלריה המדברית, למחנות נושא, ארט קארז, לייב פרפורמנס וגם אמנות שתוצב במרחב המארח של המחנות.


קווים מנחים ליצירת מיצבי אמנות

מהי הגלריה המדברית?

העיר הזמנית "מידברן" בנויה כחצי סהר. היא מורכבת מרחובות, צמתים, טיילת מרכזית, נקודות מפגש, מחנות נושא (נקרא גם "מרחב מארח"), אזורי פרי-קמפינג, מתחמי תפעול ולוגיסטיקה ומהווה בית עבור תושביה הזמניים במהלך האירוע. במוקד הרחובות ההיקפיים נבנה אפיג'י - פסל בדמות אישה ואיש השואב השראה מסיפור בראשית "אדם וחווה".


את מרחב המדבר שמתפרס סביבו והלאה מרחובות העיר מעשירות בצבע וצורה יצירות אמנות מקוריות, שתוכננו ונבנו בעיצוב אישי לקראת הקמתה של העיר הזמנית על ידי חברי הקהילה ומשתתפי האירוע, וותיקים כחדשים. זוהי הגלריה המדברית: מרחב פתוח לשוטטות וגילוי בכל שעות היממה; מרחב חוויתי המעודד ביטוי עצמי מוחלט ומוסכם, השתתפות ותקשורת באמצעות כלים של ביטוי עצמי וקהילתי יצירתי.

מיצבי אמנות פתוחים להשתתפות הכלל, ואינם מיועדים לשימוש אישי ו/או מוגבלים בשעות פעילות.


אחריות

בין אם היצירה שלך קשורה לתמה השנתית של העיר הזמנית או נובעת מחיזיון שנולד במוחך - כל מי שיוצר.ת תוכן במידברן נדרש.ת לקחת אחריות מלאה על התוכן שהוא שואף ליצור: החל מתכנון הפרויקט, מימונו, גיבוש הצוות, דרך השתתפות בדיאלוג הרציף עם מחלקת תוכן ומילוי טפסי ההרשמה, הגעה לשטח, הקמה, תפעול, תחזוקה ושמירה על היצירה בזמן האירוע, בטיחות המשתתפים ועד החזרת השטח לקדמותו. כל מרכיביו של התוכן שנוצר נדרשים להילקח ברצינות ובאחריות, תוך הסתמכות עצמית מוחלטת.


בטיחות



מידברן מעודד אותנו ליצירה ניסיונית, חדשנית ומעזה, על כן בטיחות היא מעל הכל! התוכן שלכם.ן נדרש להיות יציב, מואר ועמיד למשך כל האירוע ולשמור על שלומם של הבאים עמו באינטראקציה. חישבו טוב על צורת קיבועו לקרקע, כך שיעמוד גם ברוחות ערות המנשבות בשטח המדברי. תכננו אותו בצורה כזו שהוא יהיה נגיש ועדיין בטוח לסובבים אותו ולחווים אותו. קחו בחשבון שמשתתפים ירצו להתחבר למיצב האמנות שלכם, לגעת בו, לטפס עליו ולשחק אתו, התאימו את התוכן למגע פיזית בו. כל תוכן מחוייב באישור בטיחות מטעם מהנדסי הבטיחות של מידברן. אישור נדרש הן לתכנית שתגישו, והן לאחר ההעמדה בשטח. תוכן הכולל חלקים נעים מחויב להעביר אלינו אישור חתום של מהנדס מכונות. אין למידברן אפשרות לספק אישור כזה, ותוכן ללא האישור לא יורשה להציג בעיר.

מיצב אשר יכלול רכיבים מוזנים בחשמל - יש למנוע גישה של משתתפים לחוטי חשמל חשופים, יש להגן על מערכות החשמל מפגיעה ולהקפיד על שלמות המעטפת, הרכיבים יהיו מתאימים לנתוני החשמל

חישבו גם על בטיחות אנשי הצוות של המיצב בזמן הקמה ופירוק, שימרו האחד על השניה, השתמשו בציוד עבודה שלם,מתאים ותקין, כמו כן בציוד מגן אישי.

עבוד עם ציוד מכני הנדסי או במות הרמה לבעלי הסמכות מתאימות.


תאורה התוכן שלכם.ן נדרש להיות מואר בלילה בצורה יעילה, כולל כבלים, יתדות וכל חלק בתוכן שמישהו עלול להיתקל בו, בכדי למזער סיכונים. אנו מעדיפות לראות זאת כהזדמנות להדגיש את נוכחותו ולאפשר עוד ועוד משחקים בצורה, צבע, כיוון, אינטראקציה. תנו לכך את הדעת עוד בשלבי התכנון.



חשמל כדי שתוכלו לתת מענה להארת התוכן בלילה - כל תוכן מסוג מיצב שנרשם מראש ומוקם במפת האומנות - יקבל שקע ישראלי סטנדרטי המספק עד 1500W בשעות החשיכה בלבד ולפי תיאום מקדים. במידה והתוכן דורש מפרט אחר להפעלתו - עליכם.ן לדאוג לכך עצמאית ולהיערך לכך מבחינת התקציב. לשאלות נוספות פנו למחלקת תוכן. מחירון החשמל מעבר ל 1500w יפורסם בנפרד.


הרשמה

כל תוכן אשר מוצב בגלריה המדברית חייב ברישום מוקדם, בעיקר משום שהוא פתוח ונגיש למשתתפים בכל שעות היום. אנו נדרשים לתיאום מקדים מול גורמי רישוי וגופים חיצוניים והם מאשרים גם בשטח לפני פתיחת האירוע. גלו אחריות קהילתית. רישום מקדים מאפשר לכם.ן גם להגיש בקשה למענק מקרן האמנות של מידברן, לתאם את מיקום התוכן ואספקת החשמל מראש, להזמין ציוד הנדסי כבד להקמה, להופיע במפה, בתכניה של האירוע ועוד.


תקשורת

עם פתיחת ההרשמה תתבקשו למלא טופס רישום תוכן. לאחריו מלאכיות המחלקה יצרו אתכם.ן קשר במייל או בוואטסאפ. המלאכיות, כשמן כן הן, מלאכיות (: הן יהיו אחראיות לתקשורת אתכם.ן לאורך כל הדרך, משלב רישום התוכן ועד ההגעה להקמות. כל שאלה, תהייה ובקשה שלכם תופנה למלאכיות, ומצידן הן יעבירו אליכן מידע חשוב מטעמנו (ענייני בטיחות, אישורים, הקצאות, הקמות וכל נושא חשוב אחר). כדי שחווית ההשתתפות שלכם.ן במידברן תהיה הכי טובה שהיא יכולה להיות, נצטרך מעורבות פעילה שלכם.ן בדיאלוג עם המלאכיות. הקפידו למנות אחראי מהצוות הפרויקט שיוכל לתת מענה שוטף כך שלא תפספסו הודעות חשובות.


לכל שאלה ועניין - המלאכית שמלווה אתכם.ן תשמח לסייע. היו נחמדים ואדיבות! היא כאן בשביל להקל עליכם.ן ולסייע להביא את הביטוי העצמי המוחלט שלכם.ן למידברן.


אתגרים


יצירה של תוכן במידברן אינה דומה להשתתפות באף תערוכה, גלריה או הפקה אחרת שאולי התנסיתם.ן בה. האתגרים הינם רבים וכאמור מידברן מתבסס על הסתמכות עצמית מוחלטת של חברי וחברות הקהילה, וכך גם מקומכם.ן כיוצרי/ות תוכן: קחו בחשבון את התנאים הסביבתיים הקיצוניים במדבר, את הלוגיסטיקה הכרוכה בהובלת ציוד וחומרים לשטח מדברי, תחזוקת כלי העבודה, דאגה לפינוי החשל״ש (=חומר של שייך) ודאגה לצרכים הבסיסיים ביותר שלכם באזור מבודד.

הוסיפו לכל זה גם את הטבע הכאוטי של המציאות בעיר הזמנית היא מידברן. שפע האתגרים משקף את המדיום בו בחרתם.ן לפעול - אז תכננו בקפידה, התאזרו בסבלנות והיו מוכנים לשינויים ואתגרים - הם הרי יגיעו. ייתכן והתכנית שהכנתם לא תצא לפועל בדיוק כפי שדמיינתם.ן אותה - וזה הגיוני! המאמץ להסתגל ולשרוד במדבר הוא מרכיב מחולל של החוויה והוא עשוי להוביל לתגליות בלתי צפויות על התוכן ועל עצמכם.ן - קבלו אותו בהבנה וענווה וזכרו שהוא בלתי נמנע.


אינטראקטיבי אמרנו ?



אנחנו מאתגרות אתכם.ן ליצור משהו שיעורר השראה, יזמין מעורבות, יניע להשתתפות פעילה, יציף שאלות, יבלבל, ישעשע, יפתה, יפתיע, יחולל, יסעיר וככלל - ישפיע על חברי הקהילה המשתתפים באירוע. אמנות אינטראקטיבית מכנסת סביבה חברה. היא מחוללת תפקידים ותמורות. היא יוצרת הזדמנות לתגובה וקוראת לנקיטת פעולות. האמנות שנוצרת במידברן הופכת את המשתתפים לתורמים פעילים בתהליך היצירתי - שותפים גלויים ליצירה.


חומרי גלם

כל חומר יכול לשמש כבסיס ליצירת תוכן. אנו מעריכים מודעות סביבתית גבוהה בבחירת חומרי הגלם, בדגש על קיימות. הקדישו מחשבה לבחירת חומרים ידידותיים ולא מזהמים; פלסטיק, פי וי סי, עצים צבועים, קצפים וכדומה מזיקים לסביבתנו ולרוב ישאירו זכר בשטח (או במטמנה אליה יגיעו בסופו של דבר). כמו כן - התחשבו בתכונות החומר בכדי למנוע ממנו להתפורר/להתפזר בשטח. הגדילו ראש ונסו להכיל את החזון היצירתי שלכם ומאפייני תרבות מידברן גם לחומרים מהם אתם יוצרים.


בונים בעץ? בקשו אישור מהספק שהעץ מגיע ממקור שמנוהל בצורה אחראית ומקיימת, בהתאם לתקנים סביבתיים וחברתיים (למשל אישור של המועצה לניהול יערות FSC). הרצון שלנו כקהילה הוא לצמצם פגיעה אפשרית בטבע! הקדישו לכך מחשבה בתהליך היצירה. רוצים ליצור תוכן שימשיך אחרי מידברן, יתרם או יוצג במקומות אחרים? בחרו חומרים עמידים שיאפשרו לו קיום ועמידה לאורך זמן. לפרטים נוספים פנו אלינו במייל: art@midburn.org רוצים לשרוף? נבקש מכם להיכנס ללינק הזה (של מחלקת אש) בו כל המידע החשוב על שריפות מיצבים וטופס ההרשמה לאמנים שרוצים לשרוף, אמנים שרוצים לשלב אש במיצב שלהם או מחנות שרוצים לבנות מיצב הכולל אש: https://www.midburnfiretribe.com/fire-art

מיצבים שרוצים להישרף חייבים לעבור דרך ולעבוד צמוד עם מחלקת אש ובטיחות אחרת המיצב לא יאושר לשריפה.


הקמה ופירוק

קחו בחשבון את זמני ההקמה לתוכן ותכננו לוח זמנים מרווח, כולל הגעה מוקדמת ואירועים בלתי צפויים אפשריים בדרך להקמת התוכן והצבתו.




"מה? אנחנו יכולים פשוט להופיע בשטח מוקדם ככל שנרצה כי ביטוי עצמי מוחלט?" אז זהו שלא! כי ישנו גם עיקרון האחריות הקהילתית.


התעדכנו לגבי פתיחת השערים מראש, וודאו שאתם וצוותיכן מאושרים להגעה מוקדמת.

חישבו מראש על הפירוק, השינוע מהשטח ולעיתים מהגייט וסריקת האתר למזעור טביעת הרגל. כדי שלא תסיימו באפיסת כוחות - ודאו שיש לכם שותפים בכל שלב ותכננו זאת עם כל הצוות.


Leave No Trace

ברוח עיקרון "לא להשאיר עקבות" אנחנו שואפים להשאיר את השטח כפי שקיבלנו אותו ואף במצב טוב יותר, לנהוג בכבוד כלפי המקום שמארח אותנו ולרגע בעירנו הזמנית אף לקחת אחריות מלאה על ההשלכות של נוכחותנו. אי לכך ובהתאם לזאת - כל מה שהבאתם.ן לאירוע – חוזר אתכם.ן הביתה.

כן. הכל.

גם המסמר שנפל על הקרקע וחול המדבר כבר החל לכסותו.

הכינו תכנית מסודרת הכוללת בתוכה שינוע ופינוי של התוכן. אם הוא כולל בנייה בשטח: חיתוך, ריתוך, עבודות אחרות שמייצרות "שאריות" דאגו להקדיש לכך איזור ייעודי שיאפשר איסוף של כל החשל"ש וימנע ממנו להתפזר לעיר ולמדבר. הביאו מגרפה צפופה או מטאטא מגנטי לאיסוף ברגים או מסמרים שעלולים להתפזר על האדמה.

השטח בו תמוקמו יהיה באחריותכם המלאה! בסוף האירוע מצופה מכם.ן להשאיר אותו כאילו לא היינו שם מעולם. אנו רואים חשיבות רבה לפינוי החשל״ש ולכן חשוב לנו להדגיש כי תוכן שלא יקבל את אישור מחלקת חשל״ש על פינוי מושלם, תיבחן פסילת הגעתו לאירוע הבא.


ניוד ושינוע

התוכן שלכם.ן גדול? כבד? שביר? מתפרק?

לוגיסטיקה ושינוע הם חלק בלתי נפרד מהתכנון. הקדישו לפרק זה זמן ורגישות ותכננו את הזמן בצורה ראויה ומרווחת.

כל מה שצריך או רצוי שיגיע לשטח האירוע משונע על ידכם.ן! לא, אין לנו צי משאיות שאפשר להעמיס עליהן את התוכן שלכם.ן, אבל כן נמליץ שתחברו לקבוצות אחרות ותאחדו הובלות כי קיימות כאמור. זה חסכוני, הגיוני ויצמצם במעט את טביעת הרגל שלנו.


אז לסיכום…

התחילו לחשוב מה תיצרו, ויותר חשוב - למה? התחילו לחשוב עם איזו חוויה יצאו משתתפי מידברן לאחר שיפגשו עם היצירה שלכם.ן? התחילו לדמיין, לשרטט, לתכנן, לעצב ולקרב את החלומות למציאות.

חישבו איך להפוך את יצירתכם.ן לבטוחה עבור אחרים.

חישבו על חומרים, הובלות, תקציב והכי חשוב - צוות שיהיה איתכן.ם לאורך כל הדרך.


שימרו על קשר


bottom of page