top of page

אנחנו מידברן - קריוקי קאמפ

"יש הרבה מיתוסים על ההקמה האגדית של הקמפ. הסיפור הכי מדויק שאנחנו שמענו הוא שבמידברן 2014 הייתה סופת חול שסערה ליד שני אנשים שלא הכירו זה את זה והתרחקו כדי להטיל את מצוקיהם במסתור. החול עף לכל עבר והלך והתגבש לצורה של דמות. השניים שפשפו את עיניהם וגילו שהדמות היא לא אחר מאלביס פרסלי בקולו של פרדי מרקורי. אלביס או פרדי (דעותיהם של השניים חלוקות עד היום בעניין) נזף בהם שבכל האירוע המשוגע הזה אין אף אחד שעשה קאבר של בוהמיין רפסודי בעודו מזיז את הרגלים ועושה מניירות מוגזמות. לאחר הטרוניה החול שב והתפזר כלא היה אליל רוק.

השניים לא יכלו עוד להמשיך כרגיל בחייהם והחליטו יחד להקים יחד את הקריוקאמפ!. הם נשבעו שלא יעבור אף אירוע מבלי שיבוצעו לפחות שני שירים של קווין בצורה מחרישת אוזניים. הרבה השתנה מאז בקמפ, אבל השבועה לא הופרה מעולם."


הקריוקאמפ! הוא קמפ ותיק (2015) שלאורך השנים התחלפו בו הדורות והגיפט נשאר.

"נשארו מעטים בלבד מהמייסדים ורובנו חדשים.

אנחנו מביאים גיפט ייחודי לפלאיה – במה עליה כל אחד/ת יכול/ה לעלות ולשיר: מרחב מחבק, קהל אוהד, במה, צי של מיקרופונים, מחשבים לבחירת שירים, עמדת דיג'יי/קריין, סאונד ברמה ועשרות אלפי שירי קריוקי במאגר. או במילים אחרות: חופש.

אנחנו גרופים של ביטוי עצמי רדיקלי ומאמנים שלשיר יחד זה הסוד היהודי והכלל אנושי העתיק שמחבר אנשים אחד לשני/ה ולשכינה.

היינו רוצים שכל מי שמגיע אלינו יידע שיש לו מקום. שהוא בבית. שהוא לא חייב לדעת לשיר יפה. שהוא יכול לשחק, להשתטות, למתוח גבולות, לפרוץ, לפרוח ולהיות דיווה ושלפרקים גם ממש ליהנות מלשמוע אחרים מבצעים שירים בצורה מעוררת השראה.

עבור רבים קריוקי הוא מחסום שהם לא פרצו אותו. הם מרגישים שהם לא שרים טוב, או חלילה מזייפים (כולנו, כן?) ולכן משאירים את הבמה לאחרים. במידברן יש מסר מאוד מחבק: "הבמה שלך". יש מקום לביטוי העצמי שלך. אנחנו מאפשרים לאנשים להרים את הדגל של הביטוי העצמי, גם מול תכתיבים או פחדים של למי מגיע לשיר ולמי לא."

הכללה רדיקלית לא מתבטאת רק בגיפט שלהם. השנה 80% מחברי הקמפ הם אפרוחים שלא היו מעולם במידברן. במקום חבורה מגובשת וסגורה שרצה יחד, הקריוקאמפ! הוא קמפ נושם ומזמין. הקודים המכוננים שעליהם הם שואפים לבסס את היחסים החדשים בקמפ הם: נתינה, אהבה ודיאלוג.


בפלאיה מספרים שפעם אחד מחברי הקמפ שר את "שנדליר" כל כך חזק עד שכמה נורות התנפצו וברגע זה נולד הקמפ "שבורית זכוכה". כששאלנו אותם מה האירוע המשמעותי שהיה להם הם סיפרו לנו על קבלת השבת שעשו שנה שעברה, בה התכנסו יחד בשישי בערב ושרו שירי שבת ושירה מקודשת בסלון הקריוקי. כששאלנו מי לא מתאים להגיע אליהם הם ענו: "היטלר. הוא צועק ממש חזק במיקרופון".

איפה נראה אתכם במידברן 2030? "על הבמה כמובן".


אנחנו מידברן הוא פרויקט משותף של מחלקת תקשורת עם קהילת מידברן כדי לייצר פסיפס.

כולם מוזמנים להשתתף.

כתבו לנו מייל ל - gallery@midburn.org





bottom of page