top of page

איך אני מוצא קאמפ?

אולי נתחיל ממה זה בכלל קמפ - קמפ, (או מחנה לשתולים של האקדמיה לעברית), זו התארגנות של אנשים שבאים יחד למידברן. זה יכול להיות שזו פעם ראשונה או פעם 20. האנשים האלה גם מתארגנים ביחד מסיבות של לוגיסטיקה אבל בעיקר בשביל ליצור ולהביא איזשהו גיפט או מתנה לעיר כולה. יש מחנות סאונד שמרקידים אותנו כל היום וכל הלילה, יש מחנות שדואגים לאוכל כיפי ומפנק, יש מחנות למשחקים להופעות, לשיחות נפש, בגדול הכל הולך כל עוד זה בהסכמה.


הבנו מה זה קמפ, יופי עכשיו איך אני יודע אם זה בשבילי - לא חייבים קמפ בשביל להגיע למידברן אתם יכולים להגיע לבד או עם כמה חברים והכל בסדר. כן ממליצים בפעם הראשונה למצוא קמפ כי זה אומר שיהיו לכם אנשים מסביב שיעזרו עם כל מיני דברים כמו מה זה מים אפורים ומה עושים עם חשל"ש. זה גם תמיד חוויה לבוא עם קמפ להיות חלק מגיפט גדול שקבוצה של אנשים עובדת ביחד להביא לעיר. מה שחשוב אבל להבין שלהיות חלק מקמפ זו עבודה, יש ימי תכנון ובניה וצריך לקחת אחריות על דברים מסוימים, אבל בינינו זה כיף כמעת כמו מידברן עצמו.


אז אם החלטנו שאנחנו בעד קמפ, השלב הבא הוא למצוא אחד שאנחנו מתחברים אליו. הדרך הכי טובה לעשות את זה, זה לדבר עם חברים ואולי חברים של חברים, תגששו איזה קמפים יש, מה הם מביאים ואיך זה מתחבר למה אתם רוצים להביא אתכם. דרך אחרת היא להגיע לאירועים שקורים לקראת ההגעה לעיר, מפגש ההתנעה, מפגש האמנים ועוד מפגשים שיגיעו. זו הזדמנות לפגוש אנשים חדשים לדבר איתם לראות מה זה מה.

בחודשים הקרובים מתוכננות גם כל מיני מסיבות גיוס של הקמפים, תוכלו לשמוע עליהן בכל מיני קבוצות ואיוונטים בפייסבוק. לכו למסיבות! זה כיף! זה עוזר לקמפים להביא את הדברים הכי שווים שאפשר למידברן וזו הזדמנות מעולללה לראות אם אתם מתחברים לוייב, וזה כיף, כבר אמרתי?

עוד דרך היא לכתוב בקבוצות בפייסבוק - בעיקר בדיבורי מידברן - שלום אני דוב דובי, אני אוהב דבורים ומערות, אני ממש חזק וטוב בהקמות, כיף איתי במסיבות ויש לי וו נגרר (לברנרים יש אובססיה לנגרר). בקיצור, מי אתם, במה אתם טובים ומה הכיף שלכם. במקביל כדאי לעקוב באותן קבוצות כי כל מיני מחנות יתחילו להבין מה יש להם ומה חסר ויתחילו לעשות חיפושים. ואז אתם תהיו שם, מוכנים להציע את מרכולתכם והוו הנגרר שלכם. אופציה נוספת היא לחפש את רשימת המחנות שתתפרסם באתר מידברן ולראות מי מהם קורה בשמך.


ואז תפנו לאנשים, או שיפנו אליכם ותזכרו, כמו בראיון עבודה, אף אחד לא עושה פה טובה לאף אחד ומה שחשוב זה שיהיה לך כיף ביחד ושכולם ירגישו שיש חיבור ויחס טוב כי אתם הולכים לבלות הררררבבבה זמן ביחד ומידברן יכול להיות לפעמים חוויה מורכבת שדורשת כתף תומכת. כדאי מאוד שהתקשורת תתנהל לא רק בהודעות אלא שתהיה שיחת טלפון ואפילו מפגש אמיתי שקורה בחיים.


כמה שאלות שכדאי להבין לפני שאני מתחייב לקמפ?

-האם דמי המחנה הצפויים מתאימים לי?

-האם שיטת הניהול של ראשי הקמפ מתאימה לי?(אולי אני רוצה יותר הובלה ואולי פחות)

-האם אני מתחבר לגיפט?

-האם זה קמפ עם ילדים והאם מתאים לי שיהיו ילדים?

-האם זה קמפ שצפויות לי בו מינימום שעות שינה ועד כמה אני חייב את השעות שינה שלי.

-והכי חשוב - האם התחברתי לאנשים?

וזהו, פשוט לא?


תזכרו שעל כל שידוך שיוצא לכם מפה מגיע לי סביב השמינית מקום בגן עדן.

בהצלחה!

bottom of page