top of page
  • media9024

מדריך הישרדות

המסע שלכן הביתה מתחיל ברגעים אלו ממש!


ברוכים הבאים למדריך ההישרדות למידברן. כאן תמצאו מידע שימושי שיהפוך את שהותכם בעיר מידברן בעיר הזמנית שנקים לנעימה יותר. למרות מיקומה הקסום בלב המדבר, העיר נמצאת בישראל וחוקי המדינה חלים אם כך גם על תושבי העיר.


אתם אחראים על הישרדות ובטיחות הקהילה בכל הבט ומחויבים לא להשאיר עקבות אחריכם. קריאה מעמיקה במדריך זה תעזור לכם לעבור את העיר, במיוחד אם אתם חווים אותו לראשונה, אולם לא רק. קראו את המדריך בעיון.

ההנאה תהיה מובטחת וגדולה יותר.

זה הזמן להכיר את אתר המידברן. זו נקודת המוצא להרבה מאוד מידע. למשל? רשימת מחנות נושא כולנו תקווה שכבר פתחתן פרופיל משום שבלעדיו, יהיה קצת קשה להתקדם פה כי נדרש לקניית כרטיס. חשוב אבל זהו. רוב האינפורמציה מגיעה

בדב הזה (הנה עוד משהו קטן – דב המדבר, הניוזלטר שמעדכן אתכן בכל ההא והדא זו דוגמא לבעיה הכללית של הטקסט, זה דיס אינפורמציה. ווירג׳יין לא יודע מה זה הא ודא ומה יכול לעניין אותו שם. והדב הוא דווקא העומק, שיתוף חוויות, ) ננסה לעשות לכן קצת סדר בדברים, למקד אתכן, לתת מענה לסימני השאלה והתהיות, לענות על השאלות הנפוצות ביותר, וגם כאלה שפחות. בקצרה ממש (ותאמינו לנו שזה באמת תקציר, הגרסה הארוכה היא מסע חיים)...


אז מה זה מידברן?


או, יופי של שאלה. מידברן הוא אירוע... טוב זה בעצם כבר כתבנו למעלה. אולי נאריך במקרה הזה בעוד שורה או שתיים, יאללה קצת הסתמכות עצמית רדיקלית (בלי לחץ, זה רק עוד צמד של שלוש מילים שתשמעו מעתה והלאה לא מעט).

נלך מהקל אל הכבד: מעבר לאירוע, מידברן זו עמותה רשומה לא! מידברן זה אירוע אשר מופק על ידי עמותה, מטרת העמותה היא להפיק את מידברן, היא לא מידברן. שמטרתה יצירת מרחבים מעוררי השראה ושיאה ביצירת עיר לשבוע במדבר קהילה חברתית א-פוליטית בת קיימא המבוססת על עשרת העקרונות של פרויקט האיש הבוער ומאפשרת לחברים יצירה וביטוי עצמי רדיקלי. ניהול פעילות העמותה מתבצע על-ידי הוועד המנהל אשר נבחר מבין חברי העמותה.

מידברן אם תשאלו אותנו הוא דרך חיים.

האירוע אולי מתקיים אחת לשנה אך אנו מביאים לא מעט אלמנטים לחיי היומיום שלנו. מתי בפעם האחרונה נתתן גיפט למישהי אקראית? זהירות, זה מדבק.

קצת על מבנה הפלאיה והעיר- מה זה פלאיה בעצם? מה הכוונה לעיר? מה?! מבולבלים?! הנה מילון אבן שושן של הברנרים:

  • פלאיה – במקור, שטח האירוע בו מתקיים אירוע הברנינג מן. עם השנים הורחב המושג וכיום הוא מגדיר לעתים גם את השטחים בהם מתקיימים אירועים אזוריים כגון מידברן. המונח פלאיה מתייחס בדרך כלל לשטח הפתוח במרכז העיר שבו מוצבים מיצבי אמנות. זהו המקום ללכת קצת לאיבוד בין שלל גרגרי האבק.

  • עיר – השטח בו מתרחש כל הדבר הזה שנקרא מידברן. בעיר ישנן רחובות וטבעות (כמו אמסטרדם רק בלי התעלות). הרחובות מזוהות בשעות כאשר כל חצי שעה רחוב: 04:00, 09:30 וכד'. לטבעות ההיקפיות קוראים בכל שנה בשם אחר מלבד הטבעת הקדמית והראשונה שהיא הטיילת. ממנה והלאה מתחילה הפלאיה אל עבר הדיפ פלאיה (גם לזה עוד נגיע)

ואיך זה הולך להיות השנה? איזה שמות יש לרחובות? העיר מחולקת לרחובות היקפיים אשר מיוצגים בשמות לפי א'-ב'(אנדרומדה, ברבור, גדי ודולפין), ורחובות ניצבים אשר מיוצגים לפי השעות בשעון. החלק הדרומי של הפלאיה הוא השעה 4:00, החלק הצפוני הוא השעה 9:00, ומרכז הפלאיה הוא השעה 6:00(שם גם נמצא הסלון).

לכן הדרך הנוחה ביותר לייצג מקום ספציפי בפלאיה היא לפי מפגש של רחוב היקפי וניצב, למשל ברבור 8:00 או אנדרומדה 5:00.

האיזור שצמוד לקמפים ומפריד ביניהם לבין הדיפ פלאיה נקרא "הטיילת", לכן ניתן לציין מיקום גם כמפגש של שעה עם הטיילת.

אל תשכחו שבין שעה 5:00 לשעה 6:00 יש גם 5:15, כך שניתן לציין מיקום משוער בין שתי שעות לפי חלקי שעה.

מבולבלים? מעולה. בואו למפגש האפרוחים ותבינו הכל, ובכל מקרה אל תשכחו שגם ללכת לאיבוד בפלאיה זה חלק מהחוויה, ושתמיד תמיד יהיה מי שיעזור לכם אם צריך.



מעשרת העקרונות: הסתמכות עצמית

אתם צריכים לדאוג לעצמכם

רוצים שיהיה משהו, תביאו

רוצים שיקרה משהו, תעשו

רוצים שיהיה לכם כרטיס? התנדבו! תסמכו רק על עצמכם כדי להצליח להגיע לפלאיה.



מחנה או פרי קמפ

במחנה, מיצב אמנות או פרי קמפ. מה שתחליטו, ישפיע על איך צריך להתארגן.

במחנה -ידאגו לכם לאוכל, שתיה, מקלחת וצל ואתם תעשו משמרות במחנה.

בפרי קמפ- אתם צריכים לדאוג לזה בעצמכם. מה שתביאו זה מה שתשתמשו וזה אמור להספיק לכל התקופה.

תביאו יותר כי תמצאו עצמכם גם מחלקים לאחרים. תביאו גיפטינג ( עוד מעשרת העקרונות- גיפטינג)


ועוד כמה הגדרות שתשמעו עליהן הרבה לכל ההכנות של האירוע ובאירוע עצמו-

  • הסלון - הסלון הוא לב המידברן, ממוקם במרכז העיר וכמו לב מטרתו להזרים דם ולפמפם את כל המחנות ואת המטיילים בפלאיה. מתחם ענק בו ישנן התרחשויות מסביב לשעון - תרבות, פנאי, מנוחה, כל אחת תמצא בו את מבוקשה. שימו לב ושתי פעימות - הסלון הולך לרוץ כל השנה. כן כן, שמעתן מצויין. זה הזמן הנכון להישאר מעודכנות

  • גיפטינג - הענקת מתנות. אנחנו אוהבות להעניק מתנות אחת לשנייה. העיר ניזונה מהגיפטינג של כולנו. זהו אחד העקרונות. לא מדובר בתן לי ואתן לך אלא בנתינה מלאה כי אני רוצה להעניק לך. עם הזמן תרגישו את זה הופך להיות דבר משמעותי ועמוק. מתנה יכולה להיות כל דבר - עופו עם הדמיון שלכן. קצת על גיפטינג ניתן למצוא גם כאן.

  • דיפ פלאיה – מעמקי הפלאיה בתרגום חופשי.

  • גריטרס - מקבלות הפנים של העיר - חדי קרן, פיות ושדונים שיקבלו את פניכן אחרי שעברתן את הגייט, הן מש"קיות החוויה אשר מכניסות אתכן לאווירת העיר.

  • נוודים – מי אנחנו? נוודים! הדואגות לביטחון אזרחי העיר וסביבותיה. אנשי הגלימות, אותן קשה מאוד לפספס, הן חברי קהילה המקדישים חלק מזמנן לתיווך וגישור בקהילה. הנוודים מוסמכות לטפל בענייני בטיחות, גישור במחלוקות ופתרון עימותים כאשר האנשים המעורבות לא מצליחות לפתור זאת בעצמן. הנוודים מעודדות קהילה בה האחריות מתחלקת בין כולן, ויהיו שם לעזרה במידת הצורך. על מנת להיות נווד יש להתנדב למחלקת הנוודים ולעבור הכשרה.

  • FOMO (Fear Of Missing Out) - פלמ"ח - פחד להפסיד משהו חשוב / פחד להחמיץ. גיליתן שישנן שתי מקומות שתרצו להגיע אליהן באותה שעה... אמממ בעיה. על מה מוותרות? איך מוותרות מה השתגעתן? מה נחמיץ שם אם לא נלך? אולי איפה שאני פחות טוב? איזו מוסיקה יש אצלכם? אתן שואלות בוואטסאפ. תגיעי תגיעי, כולן עפות פה. הו כמה פומו שמתפתח עכשיו אצלכן. אם ירגיע אתכן, כולן סובלות מזה. כמעט כולן. זה טבעי, בלי פאניקה טוב? זה סתם מלחיץ פה את המערכות

  • חשל"ש – "הכל פה חשל"ש"... חומר שלא שייך. אנחנו מסתמכות רק על עצמנו ביחד ולחוד. כל מה שאנו מביאות איתנו - אנחנו לוקחות חזרה החוצה. אם אנחנו רואות לכלוך, פשוט להשליך אותו לפח, פשוט מרימים אותו ולוקחים אותו בחזרה איתך עד למקום בו זורקים אשפה. שגם היא אגב, מופרדת לסוגים כמו מתכת, זכוכית, אורגני. ולא הזכרנו בכלל את "המים האפורים" שזה בעצם הכינוי למים המלוכלכים (כן חברות, זה לא נשפך על הקרקע). זה גם אומר שכולנו בתום האירוע מנקות אחרי עצמנו. השטח חוזר נקי ואף יותר מכפי שקיבלנו אותו. למה? כי זו התרבות אצלנו. למשל חד"פ (חד פעמי) זה חשל"ש. זה יגיע לפח, אז תקחו כוס אחרת, ואז עוד כוס ובמהלך האירוע צרכתן משטחים של כוסות. לא חבל? כוס אישית שלכן שתלווה אתכן לכל אורך הדרך. יש מצב שאפילו תפתחו אליה רגשות. אולי תתנו לה שם.

כמה מחלקות שחשוב שתכירו ותדעו שקיימות ואפשר להתנדב בהן או ללכת אליהם ולהנות ממה שהם מביאים.!

  • מפ"צ – בדומה למע"צ המוכרת לנו, זוהי מחלקת פרויקטים ציבוריים. כשאתן תוהות מי בונה את העיר? התשובה היא מפ"צ! מרימים, סוחבים, הלמניות, בזנטים, תולים ציליות בשטחים המשותפים לכולנו. בקיצר, מלכים! המחלקה של בובה הבנאית. והיא תותחית

  • מיט"ה – כחלק מקהילה שמכבדת מרחב אישי וחרטה על דגלה מניעת הטרדות, אנו מודעות גם לאיזורים הפחות יפים של החברה הישראלית ועושות רבות על מנת ליצור משהו אחר, נקי, בטוח. מהות האירוע, הביטוי האישי, האחריות, הסגנונות, החום, חוסר שעות השינה, אינם מהווים אישור כלשהו להסכמה. מחלקת מיט"ה כאן בשבילכן.

  • סייפזון - Safe Zone- מרחב בטוח להכלה ותמיכה. הסייפזון הוא מרחב בטוח עבור אנשים החווים מצבי דחק רגשיים במהלך האירוע וזקוקים למקום שקט ומוגן. המרחב יהיה זמין עבור משתתפי האירוע שחווים קושי רגשי/נפשי, הוא נעים ושקט ומאפשר למי שזקוק לכך לנוח, לצבור כוחות מחודשים ולקבל תמיכה מהצוות הקשוב

  • תרומזון- תרומזון היא יוזמה שהחלה ב-2015, בסיום האירוע אנחנו קולטים מזון מהמשתתפים ומעבירים למשפחות נזקקות באיזור, ובשנים האחרונות העברנו גם לשבטים הבדואים. חפשו אותנו ביום האחרון בעמדה בשעות 10.00-16.00 באירועים גדולים וקטנים!

  • הנגשה- מחלקת הנגשה היא מחלקה מאפשרת. מחלקת הנגשה פועלת על מנת לאפשר לכווולם לקחת חלק, לחיות ולהנות בעיר הזמנית.

  • לשאר מחלקות ההפקה מוזמן להסתכל כאן- מחלקות הפקה | Midburn


הגעה

לי היה פקק רכבים בכניסה של שעות אבל אז התחלתי להבין במה מדובר עם כל האנשים עם הבגדים המוזרים. תגיעו עם סבלנות

זה לוקח זמן: פקק, וכרטוס, והובלת ציוד והקמה. זה יכול להיות יום מאוד מתיש.


דברים בסיסיים שחשוב להתארגן עליהם לפני:

  • אוכל לכל ימי האירוע( הביאו את האוכל וכל הציוד עם כמה שפחות נילונים כל זה בסוף הולך לחשלש)

  • מים לכל ימי האירוע

  • מקלחת (כמובן לדאוג למים האפורים)

  • גז- אם רוצים לבשל. חובה הברגה בגזיה ולא נקירה שאסור באירוע.

  • קרח- 20 ש"ח לשקית 5 ק"ג ובמזומן

  • צל- מאוד חשוב במדבר ולחזק טוב כי יש רוחות( ואישור עיכוב בעירה)

  • לינה, אוהל טיפ לעשות פיפי לפני השינה או בקבוק באוהל...



דברים נוספים שכדאי להביא

  • אלקטרוליטים להחזרת מלחים לגוף.

  • נעליים נוחות כי מסתובבים המון. ( מומלץ לנער את הנעליים לפני ששמים מחשש של זוחלים למיניהם)

  • חם בחוץ-קרם הגנה, כובע ולשתות מים. כמה מים? הרבה מים עד שהפיפי שלכם יהיה שקוף- זכרו- פיפי שקוף אלוף

  • להתרענן-אין כמו לקחת בד ולטבול במי קרח ולשים על הראש באמצע היום. שפריצר!

  • אבק- יש שעות עם המון אבק מהצהריים עד אחר הצהריים ומשקפת ומטפחת מאוד יעזרו. הגוגלס יפים אבל פחות יעילים.

  • מצלמה- להסתובב עם מצלמה פחות כייף. עדיף לקחת חלק כמשתתף ולא צופה מהצד. אבל אם כן לדאוג שתהיה עטופה נגד האבק.

  • בגדים-תלבשו מה שבא לכם ושיעשה לכם טוב. להביא ביגוד גם לקור שיכול להיות בלילה וגם לחום. כמובן בגדים מגניבים (טיוזדי טוטו) .

  • אטמי אוזניים נגד הרעש. ויהיה רעש. תבדקו אם יש סאונד קמפ לידכם (קשה לישון כשיש מסיבות כל הלילה צמוד אליכם)

  • שלוקר- כששותים מים, לא מתייבשים, יש בפנים מקום לעוד דברים שרצוי שתהיו איתם תמיד: משהו קטן לאכול, בגד אם קר, לשים עליכם, פנס להסתובבות בלילה או לדים (כמובן בטריות בשביל זה). כוס וסכום אם תתקלו בשתיה או משהו לאכול, קונדום להצעה שלא תוכלו לסרב לה.




חלק רגשי מנטלי

  • המידברן יכול להיות רכבת הרים. בטח בחום, כששותים אלכוהול ולוקחים חומרים. אז מאוד חשוב שתדעו שיש למי לפנות אם זה למיט"ה או סייפזון - ניתן לקרוא על כל אחת מהמחלקות באתר של העמותה. אבל לא פחות זה שיש גם אחריות אישית לכל אחד על עצמו. אם משהו לא טוב לכם אז תדעו לעצור, לשתף חברים.

  • לישון, שנ צ- כי אחרת נגמרים מחוסר שינה

  • הרגשה לבד. זה קורה אבל תמצאו לכם עוגנים. יש את et שיש במחנות

  • הרגשה של יותר מדי- too much ותרצו קצת את השקט שלכם.

  • יש המון מסיבות אבל יש עוד המון דברים שכדאי לכם לראות.


כמה טוב שבאת הביתה!

נתראה על הפלאיה




bottom of page