top of page

עדכון מצב - ועד מנהל עמותת מידברן

עודכן: 25 באוק׳ 2023

חברי וחברות עמותה וקהילה יקרות ויקרים,

 

הלב נשבר לאלף רסיסים.

כמו כולם, אנחנו עוברים ימים קשים, מורכבים ומטלטלים. אנחנו משתתפיםבצער משפחות הנרצחים והנרצחות, מאחלים החלמה מהירה ומלאהלפצועות ולפצועים ומחזקים את משפחות הנעדרים והנעדרות.

חגית חברתנו עדיין נעדרת ושלומה עומד לנגד עיננו בכל יום.

אנחנו שולחים אהבה ותפילה לשלומם של כל אלה הנלחמים באומץ ובגבורה להגנתנו וליבנו מלא אור מיוזמות התנדבות קהילתיות ועשייה למעןהזולת אשר צצות בכל יום.

 

אחרי ההלם הראשון, התכנסנו כדי לדון במשמעות דחיית או ביטול אירוע מידברן. חוסר הוודאות הוא מוחלט. אנחנו לא יודעים כמה זמן תימשך המלחמה הארורה הזו. מוקדם לנו לחשוב על האירוע הבא, או מתי, או איפה , תוכניות העבודה והתוכניות האסטרטגיות שהיו לנו  לשנים 2023 ,2024 שייכות למציאות אחרת מזו שאנו חווים בימים אלה.

לאור כל זאת נאלצנו להודיע על ביטול אירוע מידברן 2023.

 

במקביל, הוועד וצוות ההנהלה, מתוך אחריות לניהול העמותה ולחזונה ורצון להמשכיות, מסכמים את הוצאות האירוע שבוטל ובוחנים את העלויות הדרושות לשימור על האש בוערת. אנחנו עובדים על תוכנית עבודה מעודכנת למציאות החדשה עם כוונות לשמר את התרבות שלנו ולייצראלטרנטיבות מותאמות.

 

מנגנון החזר הכרטיסים: בדקנו מספר אפשרויות, ביניהן - לאפשר למשתתפים להשאיר סכום כלשהו כתרומה, או לחילופין לאפשר למשתתפים להשאיר את סכום הכרטיס בידי העמותה ולשמור עם הזכאות לכרטיסים לשנה הבאה.

אי הוודאות בה אנו נמצאים יחד עם הרצון להחזיר את הכספים לחברי הקהילה בשעה זו של צורך כלכלי, הכתיבו את הדרך בה בחרנו.

אירוע מידברן הבא יתחיל מהתחלה, גם אם כי לרובנו זה ייראה כמו מסע אחדות ארוך וקשה במיוחד.

תקנון האירוע ומדיניות ביטול הכרטיסים מכתיבים את סכום ההחזר, הם נקבעו מראש בידיעה של ההוצאות מראש בהם מחויבת העמותה ומתוךהסתכלות קדימה על שימור פעילות העמותה.

אחוז ההחזר הכספי נקבע בהתאם למועד רכישת הכרטיס ומועד הביטול .

בפועל רובם המוחלט של המשתתפים יקבלו החזר של 75% ורק מעטים יקבלו החזר של 95% וזאת בהתאם להוראות החוק.  ההחזר יעשה באופן רוחבי ויזום על ידי העמותה, אין צורך לבקש החזר.

אנו ערים לבלבול שנוצר אצל חלק מהקהילה בנוגע להחזרים וגם לביקורת על ההחלטה.

אנו מאמינים שזו ההחלטה הנכונה בזמן הזה, למשתתפים, לעמותה ולקהילה.

 

מאז שהודענו על ביטול האירוע אנו מוצפים בהודעות תמיכה ורצון לסייע.

אנחנו נפעמים מהרצון לתרום ולעזור.

הקהילה שלנו חזקה ומאוחדת וביחד נצלח את כל המכשולים שלפנינו.

מבחינה רגולטורית ותפעולית עלינו להפריד את החזר הכרטיסים מקבלת תרומות ולכן נפנה אליכם בקרוב עם אפשרות לתרום לפעילות העמותה.

אנו מתחייבים כי תרומתכם תשמש את העמותה במקומות ראויים, לחיזוקה קהילה ויחד, ליצירת מרחבים מעוררי השראה.

השבוע התחדד הצורך לתמיכה ומעטפת מקצועית ורגשית במשתתפי סופ"שהפקה באופן מקיף ביותר, ע״י גורמים מקצועיים. הנושא מקבל עדיפות עליונה בזמן הזה, עד שאחרון המשתתפים שלנו יהיה על מסלול ברור וידוע לקראת תחושה יציבה ובטוחה.


נושא נוסף שנמצא על הפרק הינו התקשורת עם ארגון האם (BurningMan Org) בכל הקשור לאירועי ה 7 באוקטובר 2023.

יש לנו צורך ורצון לשמוע את ארגון הברנינג מן מגנים בקול חד וברור את מעשה הטרור, שולחים לנו תנחומים ותמיכה על האובדן והסבל ומחבקים אותנו במאמצים למצוא מידע על חגית.

יצרנו איתם קשר מספר פעמים, קיבלנו התייחסות אישית מבעלי תפקידים בארגון והיום ראינו את תגובת הארגון אחרי ימים ארוכים של ציפייה. תגובה שאינה עולה בקנה אחד עם ציפיותינו. הוועד ימשיך לדרוש את תמיכה הבלתי מסויגת של ארגון הברנינג מן בקהילת הברן הישראלית.

 

אנו נמצאים בתחילת תהליך הכנת תוכנית עבודה מעודכנת, כל הנחות העבודה שעמדו בבסיס התוכנית הקיימת אינן תקפות יותר.

אנו מסתכלים קדימה, מודעים לחוסר הוודאות הקיצוני שבו אנו נמצאים ועדיין מנסים לשים בפנינו מטרות ואתגרים אשר יאפשרו לנו לממש את מטרות העמותה, את העשייה הקהילתית והיצירתית, את שימור ומינוף תרבות וקהילת הברן בישראל.

מטרתנו בעת הזאת היא לעלות שוב מן האפר ולהמשיך את העשייה שהייתה מנת חלקנו בחודשים האחרונים, מתוך אמונה בדרך, בתשוקה לעשייה ועוד יותר באנשים הנפלאים סביבנו.

הטרור לא ינצח אותנו.

אנחנו מאמינים כי יש לנו כקהילה כלים ייחודיים העומדים לרשותנו כאמנים, ממציאים, יוצרים - לחיזוק ונחמה, ריפוי ותקווה.

אנחנו לא מוותרים.

 

איריס, עומר, עידו, ערן, רייצ'ל 

 

bottom of page