top of page

מחלקת הנגשה | הכללה רדיקאלית עם מחנות ואמנות נגישים לכולם

אז מה זה מחנה נגיש לכולם?

- מחנה שמאפשר לכלל תושבי הפלאיה להנות מהגיפט של המחנה במידת האפשר ובהתאמה לכלל הצרכים השונים.

- קמפ שהוא משפחה, משפחה שעוזרת לכל מי שחלק ממנה כשצריך, על מנת שגם הם ירגישו חלק מהמשפחה. לדוגמא: בהעברת ציוד והקמת המחנה.

אהה, וזה גם יהיה הגיפט הכי משמעותי שתתנו והמתנה הכי גדולה שתקבלו בחזרה, כי אין כמו הוקרת תודה ולו מברנר אחד שעזרתם לו להשתתף ולקחת חלק בחוויה:)

לתשומת לבכם: על מנת שנוכל לאפשר לכולם לקחת חלק בחווית הפלאיה, אנו מבקשים מכל מחנה למנות אחראי הנגשה שיהיה בקשר עם המחלקה ויעזור לנו להגשים את החזון. אל דאגה - אנחנו נדריך אתכם בכל מה שצריך.

לרישום מוביל הנגשה בקמפ מוזמנים למלא את הקישור הבא:


אז איך אנחנו הופכים למחנה מונגש?

1. נגישות כוללת ברחבי הקמפ- בשטחים בקמפ אשר יכולים לשמש את יתר ציבור המבקרים, לרבות דרך ראשית נגישה בקמפ עצמו, מיצבים של הקמפ, שירותים ומקלחות במידת האפשר, רחבת ריקודים ועוד כל מרחב אחר ברשות הקמפ שהינו פתוח לכלל משתתפי האירוע.

2. שילוט (כניסה, הכוונה, מידע) - מומלץ כי השילוטים השונים יוצבו במקום בולט (גובה מומלץ כ150 סמ לשלט בצד הדרך), כיתוב מנוגד לרקע, גובה מינ' של 50 מ"מ אותיות/ספרות, עם תאורה מספקת עליהם שניתן לראות גם בחושך. יש לוודא כי שילוט אינו מהווה מכשול, ונמצא לצד דרך נגישה.

3. כניסה נגישה - פתחי כניסה רחבים למחנה ( לפחות 120 ס"מ) וסימונם באור זוהר.

4. דרך נגישה ומעברים - שטח תקין לשיטוט בתוך המחנה ללא מהמורות, דרך רחבה ללא מכשולים, (מעל 120 ס"מ). כדאי לשים לב כי אין מכשולים עיליים בדרך הראשית.

ומה לגבי המיצבים?

5. הנגשה פיזית של מיצבים - גישה נוחה אל המיצב ללא מכשולים, אנו ממליצים להימנע ככל שניתן ממיצבים בגובה אליהם יש גישה במדרגות / אחר ללא יצירת גישה גם לאדם עם מוגבלות בניידות.

6. הנגשה ללקויות חושיות וקוגנטיביות - הנגשת סאונד באמצעות תחושה - ויברציות, כתוביות לסרט/ וידאן ארט מילולי, דף הסבר על קצר על הפעילות (למי שלא שומע- ניתן גם באמצעות QR), הכנת מודל מוקטן לאדם עם לקות ראייה/ עיוורון לשם תפיסת המיצג באופן מישושי, טקסט בשפה פשוטה.

וכמובן *חשוב ביותר! אנו מזכירים לכל חברי המחנה לא לחנות צמוד לגדר בחניות הנכים. לעיתים זו חנייה רק לרגע, לעיתים פשוט לא שמת לב. חניה בחניית נכים מונעת ממי שזקוק לכך את היכולת להגיע למחנה ולהתנייד בתוכו. כאשר הגעת למידברן, איזה כיף! ברוך הבא, אנא הרם מבטך אחרי שחנית כדי לוודא שלא חסמת חניית נכה.

אנחנו פה לסייע בכל שאלה.

הנגשה מחלקת- fly@miburn.org

-- כתוב בלשון זכר, אך מיועד לשני המינים —



bottom of page