top of page

מיצב מרכזי - Unity 2023

עודכן: 23 באוג׳ 2023

אנו נרגשים מאוד להודיע כי ה-Effigy שלנו לשנת 2023 יהיה Unity, בהובלת הצוות הבינלאומי OWN WAY.


השנה קיבלנו שלוש הגשות מצוינות. כל הגשה התייחסה וענתה על כל מה שהתבקש ממנה החל מסקיצות נכונות, תקציבים, צוותים, לוחות זמנים לעבודה ועוד. אנו מודים לשלושתם על הזמן, הרצון והיצירתיות. עם זאת, היה אפיג'י אחד שבלט מהשאר במקוריותו, תעוזתו, אמירות האמנותית והחיבור לחווית הטרנספורמציה ולתמה.


האפיגי והטמפל הם עוגנים חשובים מאוד במידברן, וככאלה הם דורשים תשומת לב מיוחדת בעת בחירתם. זו הסיבה שהקמנו ועדה המורכבת מאנשים בעלי ידע וניסיון בבנייה, הנדסה, קהילה, תקציבים, פירוטכניקה, אמנות ומנהיגות.

9 אנשים ועוד שני יועצים המחליטים יחד מה יהיו הבחירות הטובות ביותר.


להלן מספר קטעים מהגשתם, על הפרויקט ועליהם:


"שתי דמויות, כאשר אחת עומדת במקום, ואחת נתפסת במהלך הזינוק שלהן כדי להתאחד עם הראשונה".


הרעיון הוא לא רק מחשבה שכולנו מחוברים וחיים זה את חייו וחוויותיו של זה בתורם, אלא שכל המצבים שלנו הם ארעיים, ולפעמים משתנים מאחד לשני ברגע. יצירת האמנות מגלמת את המצב התמידי המשותף הזה של שינוי ומעבר עבור כולנו.


אנחנו רוצים לבנות יצירת אמנות על סוג כזה של קשר, כי בשנים האחרונות היינו המומים מהמהירות שבה מצבך, מעמדך ותפקידך יכולים להשתנות. היום אתה מאושר, ומחר איבדת הכל; היום אתה אזרח של המדינה שלך, ומחר מהגר; היום אתה בודד, ופתאום אתה פוגש את האדם המיוחד הזה...


אתם תמיד במרחק קפיצה קוונטית אחת מעולם חדש לגמרי סביבכם


אנחנו OWN WAY – קבוצת חברים, שכבר הפכה למשפחה. אנחנו אמנים, אדריכלים, מעצבים, צלמים, בנאים, סופרים, רופאים, מפיקים, ברמנים... לכולנו יש דרכים משלנו, אבל כשהן מצטלבות, אנחנו יוצרים אמנות. בנינו את Cradle of Mir בברנינג מן 2013, הספרייה הרוסית ב-BM 2014, אמנות Own Way ב-BM 2015, The Moment ב-AfrikaBurn 2016, עריסת החתול במידברן 2017, Change Midburn 2022 ובנינו את Iskorka for Ogonyok (אירוע BM רוסי לשעבר) בכל שנה בשנים 2017-2021.


השנה נרצה לצרף חברי צוות חדשים מישראל וממדינות אחרות, כדי שהאמנות, שמשמעותה הראשונית היא לעזור להבין את אחדותנו כבני אדם, תוכל לאחד אנשים כבר משלב היצירה. והיא תמשיך לעשות זאת עד לרגע שבו כולנו נשב יחד במעגל ונתבונן כיצד אמנות זו עושה את הקפיצה הקוונטית החדשה שלה לאפר ואז לפינות העמוקות של התודעה שלנו, הרגשות והסיפורים שלנו, אותם נחלוק עם אנשים אחרים..."

איך אתם יכולים לעזור? כאשר אנו מקדמים בברכה את UNITY/OWN WAY בזרועות פתוחות לקהילה שלנו, אנחנו מחפשים כעת אנשים נוספים שיצטרפו לצוות שלנו. באופן ספציפי אנשים בעלי ידע בעבודה עם עץ, תאורה, יכולים לעזור עם הובלה (משאית) ולוגיסטיקה באתר הבנייה. אנחנו מחפשים אתר בנייה בתל אביב או בסמוך לה שיכול להכיל מבנה בגובה 14 מטר. אם מישהו מעוניין להיות חלק מהפרויקט המדהים הזה אל תהסס לפנות אלינו (באנגלית או ברוסית בבקשה) - MidOwnWay@gmail.com





bottom of page