top of page

סיפורו של מיצב infiniswing


שמחים לבשר כי חברת הקהילה שלנו, שרון פדריני, תטוס לברנינגמן עם מיצב Infiniswing שהיא יצרה וקיבלה עבורו את מלגת "Honoraria" של ארגון ברנינג מן (מלגה נחשבת מאוד בעולם האמנות) שניתנה ל-60 מיצבים נבחרים מתוך 1,500.

כתבנו בשטח יצאו לבדוק מה עומד מאחורי נדנדת הספסלים הזוגית ושוחח עם האמנית:


"כשהלכתי ברחובות העיר בשיא המגפה, ראיתי אנשים רבים יושבים בקצוות של ספסלים ומתאמצים לדבר זה עם זה. ייחלתי שאוכל לחתוך את הספסל לשניים ולגרום להם להימצא אחד מול השני. יותר מתמיד הבחנתי בכמיהה לאינטימיות, לאינטראקציה ולדיאלוג. זה היה הרגע שבו קיבלתי השראה לעצב משהו שיעזור לאנשים להתחבר.

יצירה זו נולדה מתוך רצון לעורר את הילד שבנו. היא נותנת מענה ויזואלי וחווייתי לדחף שיש לרבים מאיתנו לתקשר ולשחק. אופיו האינטראקטיבי מאוד של מיצב זה מעלה את המתבונן למשתתף, שנעשה לחלק מהאמנות עצמה. פעולת ההשתתפות משלימה את היצירה".

נדנדת האינסוף היא מבנה הניתן לטיפוס הכולל נדנדה פנים אל פנים במרכזו. המסגרת עגולה בצורתה בהשראת לולאת המוביוס. על ידי הזמנת המשתתפים לנוע יחד, הנדנדה יוצרת את התנאים לתקשורת ומשחק ספונטניים. עם נדנדת האינסוף ניתן לתקשר במגוון דרכים: להתנדנד, להביט בעיניים זה של זו, לטפס עליו, להישכב עליו זה מול זה ולבחור את יחסי המשקל בין 'לבד 'יחד'. הכללה רדיקלית וחיבור רדיקלי הם המגדירים את כוונת היצירה.


שרון היא אמא לשניים והילדים שלה הם ההשראה הכי גדולה שלה. היא באה משושלת של צורפי פיליגרן תימנים אך נולדה וגדלה במנהטן, ניו יורק. היא עברה לתל אביב כדי ללמוד את הטכניקה העתיקה של המשפחה משניים מדודיה הקשישים בערוב ימיהם. היא מתרגלת טכניקה עתיקת יומין אשר באופן מסורתי משויכת לגברים ומחדשת אותה ברוח הזמן שלנו.


"כאם, אני עדה לקסם ולאפשרות של מוחו של הילד מדי יום, אך יחד עם זאת, יודעת עד כמה החברה יכולה להגביל ולכבות אותו ככל שהוא מתבגר. אני מאמין ששמירה על תחושת הסקרנות והמשחק היא המפתח לצמיחה כפרטים, ובהרחבה, כחברה.


כתכשיטנית מוסמכת בתקן Fairmined אני מאמינה לא רק בשימוש בחומרים איכותיים וברי קיימא, אלא גם ביצירת יצירות איכותיות שיחזיקו מעמד יותר מאיתנו וייהנו מהן הדורות הבאים. נדנדת האינסוף היא יצירת "אפס פסולת" אשר, בשלמותה, תעבור למיקום חדש בו רבים יוכלו להתחבר אליה וליהנות ממנה במשך שנים רבות".


מה עוד? המיצב יהווה בסיס למחקר על "שיתוף פעולה ודפולריזציה (תהליך שעוברים תאי עצב) באמצעות תנועה סינכרונית". מחקרים הראו כי תנועה מסונכרנת משפרת שיתוף פעולה ואינטראקציה חברתית. פעולת הנדנדה הוכחה כמרגיעה, מספקת איזון חושי ומקלה על מתחים. כמיצב אמנות, נדנדת האינסוף משמשת כהזמנה פיסית מתמשכת ופתוחה לעוברים ושבים לכדי הרהור ויצירת מבנים פנימיים (עצביים, חושיים וקוגניטיביים) חדשים.


בהצלחה שרון!!




bottom of page