top of page
  • Webmaster

מידברן 2023 - אז מה עושים?

עודכן: 12 באפר׳ 2023

אז מה קורה שם, מאחורי הקלעים?


שנים חשבתי שאני מכיר את מידברן. עשיתי את כל הסיבוב: משתתף, מתנדב, אמן, מוביל קמפ, עבדתי בעמותה, הייתי חבר בעמותה. אבל תכלס, עכשיו אחרי שבועיים וחצי בתפקיד אני מתחיל להבין את קצה הקרחון של הגודל, המורכבות והיופי של הארגון, קהילה ותנועה שנקראת מידברן. זה HUGE ברמות, האתגרים הם אדירים ואיתם גם ההזדמנויות.


אני מבלה את השבועות האלה בלמידה, סיעור מוחות על תרבות ואסטרטגיה, תכנון וכתיבת תוכנית עבודה לשנתיים הקרובות, בניית צוות, פגישות חפיפה, ראיונות, חיפוש שטח ומה לא. איזה כיף זה לקום לפני השעון מהתרגשות, לזכות באפשרות ליצור יש מאין ולחלום. מרגיש שכבר למדתי ללכת ועוד מעט גם אתחיל לרוץ:)


אני מתעכב עם הטקסט הזה כשבוע, המדינה בערה ויחד עם המועקה בלב בזמן שאנחנו צופים בהתפרקות החברה שלנו בלייב, התחדדה לי החשיבות במה שאנחנו עושים, בבית שנקרא מידברן. במרחבים שאנחנו יוצרים יש חיבור אינטימי, שיח פתוח עם ביטוי עצמי, הסכמות ברורות ואיחוד לבבות ללא קשר לרקע הפוליטי ממנו הוא בא. זה זמן לפעול מהלב ולא מהשכל. יש לי מחשבות רבות בנושא, אבל זה לפוסט אחר.



מידברן 2023 - אז מה עושים?


חזון ויעדים אסטרטגיים


ישבנו וחשבנו וקבענו יעדים אסטרטגיים לשנתיים הקרובות:


  1. הפיכת הארגון לפלטפורמה עבור הקהילה להגשמת החזון - למידברן אין קהלי יעד. אנחנו לא הפקה מסחרית שמחפשת לפרוץ לשוק כזה או אחר. הפוך: אנחנו קהילה שיש לה משאב בצורת עמותה וזו פלטפורמה להגשמה וקידום תרבות הברן ו10 העקרונות לאורך כל השנה! זה מתורגם בימים אלה לתוכנית עבודה וקולות קוראים מרגשים. יש למה לצפות!

  2. חיזוק התרבות הברנרית - עיסוק קהילתי בנושאי ליבה כמו 10 העקרונות, החזון, החוויה הטרנספורמטיבית, הפילוסופיה ותרבות השוליים, אומנות לארג' סקייל, מרחב בטוח, each teach ועוד. זה יבוא לידי ביטוי באופי האירועים שנבחר לעשות, וועדות שונות שיקומו, בהשקעה באוכלוסיות "הציר" של מידברן: אמנים, מובילות קמפ וראשי מחלקה.


3. מציאת שטח - טווח קצר\ ארוך: מציאת פתרון לקיום האירוע השנה ובמקביל התנעה מחדש של איתור שטח קבע לשנים קדימה.




עדכון על שטח ומידברן 2023:

יש צוות שטח רציני ומקצועי שמורכב מאנשים עם ניסיון בעולמות הרלוונטיים למאמץ. הצוות פועל בימים אלה לאתר את המקום המתאים ביותר עבור אירוע מידברן. נעשית עבודת מטה שעושה סדר בכל השטחים שבדקנו בשנים האחרונות (כ-50), איתור שטחים חדשים, בדיקות היתכנות לפי מפרט שטח שנכתב ועוד ועוד שיקולים. ישנם מספר שטחים שמתמקדים בהם כרגע ואני אופטימי ומאמין שנמצא את הבית הנכון לאירוע.

איך הקהילה יכולה לעזור? יש לכם "ליד" רציני לשטח? מלאו את הטופס הבא


בואו נייצר יחד קצת וודאות בתוך חוסר הוודאות:

  • אנחנו מכוונים לאירוע מידברן באוקטובר\נובמבר (כתלות בשיקולי שטח שונים).

  • אם לא יאותר שטח בזמן - יהיה Burn in Motion בסביבת אותם תאריכים ואירוע מידברן ידחה למאי 2024

זה דורש גמישות אבל זה גם אומר שיהיה אירוע - אז בואו נתניע: תתחילו לחלום על הגיפט והביטוי העצמי שלכם, בואו נתחיל לעבוד על מיצבים, בואו נשקיע עכשיו באיתור וגיבוש הצוותים לפני שמתחיל הספרינט, זה הזמן להכין תוכניות עבודה והכשרה במחלקות ובקמפים. קולות קוראים לאומנות וטפסי הרשמה למחנות יצאו יותר מהר ממה שנדמה לכם.


בית למידברן: יש למידברן בית חדש (משרדים) שנוכל לעבוד בו!!! יש שם חלל בו צוותים של מיצג או קמפ יוכלו לשבת על פרוייקט, מפגשי קהילה או מחלקות יוכלו להיערך שם. נרקמת מזימת אמנים ומתנדבים בעיצוב שלו. מכירים חברת הייטקס שצריכה להיפטר מריהוט טוב? תעמיסו ובואו לרחוב הנגב 8 :)

"כנס אי כנס" התנעת מידברן: סוף מאי. פרטים בקרוב :)


יש עוד המון המון לספר ולשתף ולשקף על תהליכים שונים שמתרחשים, תוכנית עבודה שנבנית בימים אלה ועוד. כל דבר בעיתו.


מאחל לנו חג פסח שמח,

שנבחר בכל בוקר מחדש,

שנסתובב בתחושת מסוגלות ונגשים חלומות

שנתחדש עם בוא האביב בפתחנו.


"מדֵּי בֹּקֶר אָדָם מִתְעוֹרֵר

עַל שְׂפָתוֹ שֶׁל יָם הַמָּחָר

וְשׁוֹאֵל אֶת עַצְמוֹ: לַחֲצוֹת

אוֹ לֹא לַחֲצוֹת."


(אריה סיון)



חג שמח!


לב




bottom of page