top of page
  • media9024

מיט"ה - פתרונות קהילתיים

יש תהליך מדהים בקהילת הברן בשנים האחרונות, בו כולנו נהיים יותר ויותר מודעים ומודעות לנושא פגיעות מיניות ומרחב בטוח.

וככל שהנושא עולה יותר למודעות, ככה גם הקשיים מגיעים. כי יש מקרים שהחוק לא מכסה, או שרשויות האכיפה לא אוכפות, ואנחנו נותרים לבד להתמודד איתם.

ככה בעצם נולדו מיט"ה (כדי לתת סיוע וללמד על רצון נלהב בקהילה) והממונה למניעת הטרדות מיניות בעמותה (כדי לברר מקרים ולהרחיק פוגעים.ות) - כדי ליצור פתרונות קהילתיים פנימיים לטיפול בנושאים האלה (הזדמנות מצוינת להדגיש! מיט"ה והממונה הם גופים נפרדים שעושים עבודות שונות. מיט"ה נותנת סיוע והסברה, הממונה בודקת תלונות).

אחד הדברים הראשונים שנעשו הם כתיבת נוהל להרחקה, והיום יש ערוץ בירור שבו כל תלונה נבדקת על ידי הממונה, והיא זו שיכולה להמליץ לוועד העמותה להרחיק את אותו אדם.

אבל גם זה לא מספיק. וגם זה לא מכסה הכל.

כי יש הטרדות ופגיעות שלא מדווחות, או שלא רוצים.ות את העימות לגביהן.

כי יש אירועים קהילתיים ומסיבות שלא תחת העמותה. כי יש אנשים שיוצרים אווירה לא נעימה ופוגענית אבל טכנית לא עוברים על החוק, או לפחות לא עוברים את סף ההוכחה.

אז אנחנו נדרשים שוב לפתרונות קהילתיים.

לאחרונה הוצפו כאן כמה וכמה מקרים של פגיעה באירועים או מניעת כניסה של אדם למרחב. והתשובה הנפוצה היא - לדווח למיט"ה! לדווח לממונה! הן ירחיקו, הן יטפלו!

וזה חשוב ממש.

אבל חשוב שאנחנו לא נהפוך את הגופים הללו למושיעים המוסדיים שלנו.

אנחנו עדיין קהילה, וקהילה צריכה פתרונות קהילתיים, שבאים מלמטה. כמו שלנוודים (ולמיט"ה) אין שום סמכות בפועל, אלא הם אנשי קהילה שהחליטו לקחת על עצמם אחריות ולנסות ולעזור, ככה כל אחד מאיתנו, בעיניי, צריך לפקוח עיניים ולשים לב לסביבה שלו.

מיט"ה, הממונה והעמותה לא ירחיקו מישהו ממסיבה. לא ירחיקו מקמפ. לא ישמרו שהוא לא יפגע. אין בסמכות או ביכולת של כל אחד מהגופים האלה לעשות את זה.

ולכן אני מציע - בואו נראה איפה אנחנו יכולים לקחת אחריות! בקמפ שלי, במחלקה שלי, במעגל החברים שלי, ביציאה שלי לפלאיה. איפה אני יכול לעזור ולהניע את הקהילה?

כי אם אני מוביל קמפ, אני לא חייב לקבל פוגעים אליי. אם אני מארגן מסיבה, אני לא חייב להכניס מטרידנים. אם אני רואה התנהגות פוגענית במרחב, מותר לי להתערב.


אם חבר שלי מתנהג לא לעניין, מותר לי להעמיד אותו במקום.

הקהילה צריכה להוות קול חד שאומר שאנחנו מוקיעים את האנשים האלה, ולא לחכות לאחרים שיעשו את זה בשבילנו.

ניתן גם תמיד לפנות לממונה ולהגיש תלונה במייל safespace@midburn.org.

ומיט"ה כאן תמיד בשבילכן ובשבילכם כדי לייעץ ולתווך ולעזור להבין איך אפשר לשמור על מרחב בטוח יותר. תבואו, תתייעצו איתנו, בעמוד שלנו (מיט"ה) או אפילו איתי בפרטי (מוביל המחלקה).

אבל הסמכות לא אצלנו. היא רק אצלכםן








bottom of page