top of page

שינוי במדיניות מכירת כרטיסים

עודכן: 9 באוג׳ 2021


במידברן כמו במידברן, רב הנסתר על הגלוי, כל יום יש לנו בלת"מ אחר אשר מחייב אותנו לחשב מסלול מחדש. גם כאשר אנחנו בוחרים להמשיך באותו מסלול זה נעשה כל פעם אחרי חשיבה מחודשת וניהול הסיכונים.



לאור העובדה שמחלת הקורונה שוב הרימה ראשה, הסיכון לקיום האירוע גדל וזאת למרות שכל הגורמים הממשלתיים מצהירים כי לא יהיה סגר ושנלמד לחיות לצד הקורונה. אנחנו מניחים שכולכם מבינים את זה ויודעים את זה שכן זה לא סוד שבשבוע האחרון התו הירוק חזר אלינו וגם לכך אנחנו נערכים. בימים האחרונים אנחנו מתמודדים עם בלת"מ - חברות האשראי הורו על עצירת כספים על מנת לשמור על רוכשי כרטיסי ההשתתפות ולכן לא נוכל לקבל מהם כספים עד לזמן מה לאחר קיום האירוע. מהמכירה הראשונה קיבלנו פחות מ 50% מהכספים (250 אש"ח) ונוכל לקבל רק עוד נתח קטן בהמשך (150 אש"ח) שלא מאפשר לנו באמת את התזרים הנדרש בשוטף לצורך הרמת האירוע.


בשלוש שנים האחרונות העמותה הפכה להיות גוף רזה במיוחד, בשנה וחצי האחרונות היו רק הוצאות המחויבות בחוק שהן יועמ"ש ואיש כספים. הקופה ריקה.


על מנת להרים את מידברן אנחנו צריכים תזרים. יש הוצאות שיוצאות עכשיו לאנשים או גופים שכבר עובדים על האירוע ויש את התחייבות מול האמנים שהחלו כבר להוציא כספים בעקבות ההתחייבויות שנשלחו להם מקרן האומנות, ואנו לא רוצים שהסיכון יהיה עליהם . דמי הביטול שנועדו לכסות הוצאות שכבר הוצאו הגדרנו בהתחלה כ 15% כי הסיכון היה נמוך. עכשיו הסיכון טיפה עלה אבל בעיקר נוספה בעיה תזרימית קשה.

לאור עצירת הכספים וכל המכלול הזה, אנחנו נאלצים להעלות את דמי הביטול, למדרגה נוספת כפי שהיה במושן של 2020.

הפעם, וזאת על מנת לדלג מעל עצירת הכספים על ידי חברות האשראי (ובאישורם), אנחנו נצבע את דמי הביטול שנועדו להוצאות שכבר הוצאו כתרומה במקום דמי ביטול. זה מאפשר לכם לקבל עליו הכרה במס ומאפשר לנו נזילות ותזרים.

אז איך זה הולך להראות בסל הקניות שלכם (דוגמא לכרטיס משתתף רגיל):

  1. כרטיס השתתפות למידברן 720 ש"ח (כוללים בתוכם 3% דמי סליקה שלא יוחזרו במקרה והכרטיס יבוטל)

  2. תרומה לעמותת מידברן 210 ש"ח אשר לא יוחזרו בכל מיקרה כי הם תרומה.


חשוב להבהיר שהתרומה של 210 ש"ח חושבה שלא על מנת להשאיר לעמותה אי אלו שהם עודפים, רובם ככולם ישולמו לספקים ולאמנים אשר ההתחייבויות אליהם כבר יצאו ולכן לא יוחזרו .


עוד חשוב להבהיר שמי שרכש כרטיס במכירת ההשתתפות הראשונה נשאר עם דמי ביטול של 15% כפי שנרשם בנוסח תקנון רכישת הכרטיסים בנוסחו הקודם. והשינוי הזה הוא רק מהמכירה הקרובה והלאה.


חשבנו רבות והתייעצנו לא מעט איך לעשות את זה, בסופו של דבר זה הפתרון הכי ישים ופשוט שמצאנו ולמעשה כנראה גם היחיד שעובד במסגרת הזמן.


אנו סומכים שקהילת מידברן מבינה שהמאמץ הקהילתי הוא של כולנו, כולנו משתתפים ביצירה של האירוע וגם בסיכונים המחושבים שנלקחים על מנת לקיימו.

ועד והנהלת מידברן.







bottom of page