top of page

קול קורא לחברות בועדה קהילתית לבחירת אפיג'י \ טמפל "ועדת הטמפיג'י"


בתרבויות רבות כמו גם בתרבות הברן, רבים מאמינים כי האפיג'י ושריפתו מסמלים שחרור וניתוק מהישן. ביטוי עצמי רדיקלי המנותק מנורמות חברתיות אותן אנחנו רוצים לשרוף. בפרשנויות מסוימות, אנחנו באים למידברן בתחילה לבנות את עצמנו מחדש, מביאים יחד את עקרונות המאמץ הקהילתי וההשתתפות לשיא.

לבסוף, גם לשרוף את הגרסה הישנה של עצמנו ולהתחדש. הדמות שאנחנו שורפים - מייצגת אותנו. אנחנו מבקשים לעבור טרנספורמציה דרך הטקס.

הטמפל לאורך השנים שלנו היווה מקום להתכנסות ורפלקציה (לעומת מנהג אבלות ב-BM), רגשות, התבוננות פנימה, זכרונות, שחרור לחצים ועוד. בתוך הקקפוניה של העיר, עומד לו הטמפל וזורע שקט אל המרחב. הטמפל איננו קדוש אך יש בו רוח. הוא פשוט הטמפל. הוא הלב הפועם של העיר הזמנית.

כמו בפתגם על הנהר שמשתנה תמיד, כך גם השריפה והאש - היא אף פעם לא אותה האש, משתנה, זזה, בתנועה מתמדת. אנחנו שורפים את האומנות והחוויה הזו, של הגשמה ברוח ובחומר שהייתה ואיננה עוד, מעצימה את החשיבות של הרגע המיידי כגורם הכי חשוב בחוויה.


הריטואלים שלנו במידברן סביב השריפה משתנים משנה לשנה, אחרי עשור, אנחנו עדיין תרבות צעירה ואת הריטואלים שלנו אנחנו עוד בונים, מפרשים ומעצבים בדרכנו. הקו המאחד של המיצבים "המרכזיים" הוא המאמץ הקהילתי, אלה פרויקטים גדולים מאנרגיה של אדם יחיד, תמיד הזמינו מאמץ קהילתי, החל משלב החלימה ועד השלמת הבניה. השתתפות - בין אם בידיים עובדות בסופ"ש ובין אם בגיוס משאבים.


התברכנו השנה ב-3 הגשות טמפל ו 3- הגשות אפיג'י.

בקרוב יבחרו וכולנו נשמע על כך ונצטרף לסופש"ים של חגיגת מאמץ קהילתי.


אבל איך נבחר?


האפיג'י והטמפל של כולנו ולכן הועדה שבוחרת את הפרויקטים המרכזיים תשקף קולות מגוונים בקהילה שהם לא רק נציגות העמותה.


לצד נציגות של ועד מנהל, הנהלה,קרן האמנות ומחלקת תוכן אנחנו מזמינים אתכם להציע את עצמכם לתפקיד בועדת ה"טמפיג'י" (זמינות לכמה פגישות, ככל הנראה בשבוע הבא, תאריך יפורסם בהמשך). קול קורא זה מזמין 4 חברים וחברות להצטרף לועדת הבחירה:

1.אמן\ית שבנה בעבר באחד מאירועי מידברן טמפל או אפיג'י.

2. אמן\ית שבנה 2 מיצבי אמנות ומעלה באירועי מידברן, אבל לא בנה בעבר אפיג'י / טמפל, עם רקע אמנותי / אדריכלי / עיצובי.

3. חבר\ת קהילה שמעולם לא בנ\תה מיצב אמנות (אך לקח\ה חלק פעיל בהשתתפות במידברן לפחות 3 פעמים).

4. נציג שמבין לעומק את חזון העמותה, ערכי הגות ופילוסופייית הברן, חקר את עשרת העקרונות לעומק, שואל שאלות וידע להביא לדיון ערך מוסף והעמקה.


מטבע הדברים, הגשת מועמדות לועדה לא פתוחה למי שהגיש השנה בקשה להקים טמפל\אפיג'י

כי זה שחיתות יעני. ולא מתאים. 🙂


להגשת מועמדות מלאו את הפרטים בטופס הבא:

הטופס קצר מועד ויסגר ביום ראשון 30.7


bottom of page