top of page

עדכון חברי ועד - אוגוסט

עודכן: 14 באוג׳ 2021

היי חברות וחברים,

איזו תקופה סוערת עוברת עלינו, אה? אין רגע דל… כאילו לא מספיק לנו האקשן והדרמה שמידברן מספקת לנו כל שנה, עכשיו המציאות לקחה משהו ומתנהלת לפי חוקים חדשים לגמרי. קשה לעשות תוכניות במצב הנוכחי, קשה להניח הנחות, לבנות ארמונות ולייצר דברים שדורשים הערכות ותהליכים. ומידברן היא בכלל תהליך אחד ארוך וכל שינוי באחד השלבים יכול לייצר בסוף משהו לגמרי שונה. ובכל זאת, צריך לעשות תכניות ואז לשנות אותן, ושוב לשנות ושוב ושוב לשנות. מתסכל מאוד. אבל בסוף יצא לנו ברן :-)


היום היתה ישיבת ועד עם קאבירה. ישבנו ודיברנו על המצב ועל מה יכול להיות ומה צריך לעשות והגענו לכמה מסקנות:

  • הנחת יסוד שעבורינו היא חד משמעית : יהיה מידברן. זה כביכול טריוויאלי, אבל זה לא. אנחנו נחושים שיהיה מידברן בהזדמנות הראשונה האפשרית.

  • לפי הנחיות הקורונה כרגע, אין מניעה לקיים את מידברן בתאריך המתוכנן, 24.9.2021 (תחילת הקמות ב5.9.2021). מתוך מודעות לזה שיש מצב שיהיו שינויים בהנחיות הקורונה והחלטה ברורה שלנו שלא לרדת לשטח אם נחשוב שיש סיכון אמיתי לקיום האירוע, סימנו ביומן את ה 25.8.2021 כתאריך סופי בו יוחלט אם מידברן יוצאת לפועל כמתוכנן או שהיא נידחת.

  • במקרה בו נאלץ לדחות בגלל הנחיות קורונה, נזוז כחודש קדימה לשבוע של ה 24 באוקטובר או זה שאחריו, (על תאריך מדויק נחליט במידת הצורך בשיתוף כל הגורמים הרלוונטיים).

  • מי שרכש כרטיס והתאריך החדש לא מתאים לו יוכל להעביר את הכרטיס למשתתף אחר לפי ההנחיות. בתוך המחנה או המחלקה או חזרה למידברן אם זה כרטיס מיוחד. ביטול כרטיס יזכה בהחזר של 720₪. כלומר מחיר הכרטיס בניכוי התרומה.

  • אנחנו רוצים לסיים את מכירת הכרטיסים כפי שהוצגה בתוכנית הכרטוס, כלומר מכירות השתתפות ב 10.8 ומכירת השתתפות אחרונה ב 21.8. ב 4.9 תהייה מכירת OMG ובזאת נסיים את מכירת הכרטיסים לאירוע מידברן הקרוב וכולם ידעו שיש כרטיס ומקומם מובטח. על כן, אנחנו מבקשים לממש את ההקצאה שקיבלתם כבר במכירה הקרובה. זאת על מנת שנוכל לעשות הקצאה מחדש של כרטיסים בתוך המחנות, המחלקות או קבוצת הכרטיסים המיוחדים במקרה של כרטיסים שלא ירכשו, במכירה הבאה של ה 21.8.

  • לכל תאריך דחייה (אם יהיה) נודיע מה תאריך ירידה לשטח. תנאי הביטול יחולו על תאריך זה. (במקום ה 5.9.2021)

  • אם בכל זאת נאלץ לבטל את האירוע לאחר תאריך ירידה לשטח (מקורי או לאחר דחייה), נעצור הכל בהקדם האפשרי, נעשה בדיקה אלו עלויות אפשר להציל ולשמור לאירוע הבא.

  • במקרה בו מישהו נכנס לבידוד וזה ימנע ממנו להגיע לאירוע אנו נאפשר לו להעביר/להחזיר את הכרטיס בכפוף להצגת מסמכים רלוונטים (תוצאה חיובית או הודעה על בידוד)

  • לאור בקשות החלטנו לבחון מחדש את מחיר כרטיס נוער (14 עד 18) וקבענו אותו על 460 ש"ח, כ 50% ממחיר של בוגר. מי שרכש כרטיס נוער יכול להעביר אותו למבוגר (דרך המחנה) או לחילופין לבטל את הכרטיס ולרכוש אחר.

  • חלק התרומה מכרטיס שטח ומעוטי הכנסה הוא 105 ש"ח, המהווים חלק יחסי דומה לזה שניתרם בכרטיסים במחיר מלא - 23%. תוכלו לראות את כל המחירים אל מול התרומה בטבלה הזו

  • בהתאם לעקרון האחריות האזרחית, אירוע מידברן ימלא אחר כל הנחיות הקורונה הרלוונטית לזמן קיומו. בין אם זה תו ירוק, בדיקות קורונה בכניסה וכיוצא בזה.



ואם כבר נגענו בעקרונות…. בוא נדבר על הינג והינג של העקרונות, הסתמכות עצמית מוחלטת VS מאמץ קהילתי. מצד אחד יש לנו קריאה לחקור את האינדיבידואל, לסמוך על אף אחד מלבדנו, להיות סלע איתן של ידע ומשאבים ולכלכל את עצמנו שבועיים לבד במדבר. ומצד שני יש לנו קריאה להושיט יד, לעשות ביחד, לשתף פעולה ולא רק זאת אלא אף לתמוך באלו שפועלים כדי לקדם רעיונות של מאמץ קהילתי וביחדנס.

איך זה עובד ביחד? איך הרעיונות הדיי מנוגדים האלו יוצרים אינטראקציה אחד עם השני ומהווים קיר תומך לתרבות שלנו? לדעתנו, רק אדם אשר מקיים הסתמכות עצמית רדיקלית יהיה מסוגל לשאת את המשקל של המאמץ הקהילתי. אם אתה לא חזק, בטוח, יודע ונכון, כל משקל או נסיון לתמוך באחר יכביד עליך מאוד ותהיה יותר מעמסה מאשר תרומה למאמץ הקהילתי. איך אומרים במטוסים? קודם כל שימו מסיכה על עצמך ורק אחר כך תעזור לילד.

הזמנים המורכבים בהם אנו חיים מזמנים לנו המון הזדמנויות ליפול וגם הזדמנויות לצמוח. אנו מבקשים שתשמרו על עצמם, תשמרו על עצמכם גם במפגשים המקדימים, תישמרו על האנרגיה והמשאבים שלכם, ואם אתם חזקים ובטוחים, יודעים ונחושים, ובא לכם לתת כתף למאמץ הקהילתי, אז יאללה, תצטרפו. יצאנו לדרך ואנחנו כבר אוטוטו כבר שם.


חצי מהכיף זה הדרך למידברן

ועד מידברן


bottom of page