top of page
  • Webmaster

תוכנית כרטוס - העיר מידברן 2023

להובלת העמותה יש אחריות על האיזון בין סיכונים כלכליים של העמותה לבין הסיכונים התרבותיים של התנועה שלנו. מעל הכל אני מבין שתוכנית הכרטוס מבטאת מהלך תרבותי קהילתי ואנחנו בוחרים לשים את הדגש השנה על השתתפות.

התוכנית משקפת על מה אנחנו רוצים לשים דגש ואיך אנחנו רוצים לכוון את התרבות. תוכנית הכרטוס המוצגת כאן לפניכם היא חלק ממהלך תרבותי גדול יותר, מהלך בו נשקלים בין היתר תקציבים, נהלים לוגיסטיים בעיר שמשפיעים עלינו תקציבית ותרבותית, וועדת היגוי תרבות שעוסקת בשאלות שמטרידות אותנו ועוד.


בתוכנית הכרטוס השנה אני רוצה לשים דגש על עיקרון ההשתתפות. אנחנו רוצים לוודא שהאנשים שבונים את מידברן והופכים אותה למה שהיא, יוכלו להגיע בגופם ובנפשם המתפרצת, השתתפות היא שער הכניסה לעיר שלנו.



בהתאם לזאת, עיקרי הדברים הם כאלה:


  • דגש על השתתפות: יש בזה סיכון כלכלי אך המכירה הראשונה שהייתה מכירה פתוחה בעבר בוטלה וכלל הכרטיסים ממכירה זו (כ1200) בה יעברו למחלקות, מחנות נושא ובמיוחד אמנים וצוותיהם.

  • מעוטי הכנסה - יעד של 350 כרטיסים ( 20% יותר משנה שעברה )

  • מחיר הכרטיס - לאור האינפלציה הגואה (כ5-6% במדד, לעיתים 15% בשירותים שונים) אנחנו צופים עליית מחירים חריפה אצל הספקים שלנו בעיקר בתחום השמירה, לוגיסטיקה ושינוע. קרן אומנות קיבלה עוד 1% מהתקציב כדי שנוכל לפתח את קהילת האמנים. ואנחנו פועלים יחד עם השותפים שלנו למצוא פתרונות זולים יותר ככל שניתן. שורה תחתונה -זהו איזון בין מחיר הכרטיס לבין כמות הכרטיסים וזה משפיע על כולנו. הוחלט:

  • הגדלה צנועה של תושבי העיר - עשינו הכל על מנת לא להעלות את מחיר הכרטיס ביותר מ 3% כ35 שקלים פער משנה שעברה). זה דורש הגדלה כלשהי של כמות הכרטיסים אך בשאיפה לא ברמה שתשפיע על התרבות (כ-300 משתתפים נוספים) - כלומר מחיר ההשתתפות בעיר מידברן יעמוד השנה על 1175 ש"ח וסה"כ הקצאות יעמדו על כ8350 במקסימום (צפי ל- 8050 כתלות בהתגשמות יעד משתתפי חו"ל)

  • כמות כרטיסי הוקרת שטח תגדל כמעט פי 2: כרטיסי הוקרה שמוקצים עבור מפ"צ (על פי קריטריונים שנקבעו על ידי ראש מחלקת מפ"צ) ורסטו. זה מחזק את המעמד ההכרתי והוקרתי לעשייה מאומצת יותר כמו גם מאפשרת לעוד אנשים שידם אינה משגת להשתתף.

  • הקצאות למחנות נושא: השיטה הקודמת לא ממש עובדת. ישנה תופעה בה מובילים רושמים יותר הקצאות ממה שהם צריכים מתוך דאגה לחברים ולקמפ. אפשר להבין, כולנו רוצים להיות עם החברים שלנו. בפועל, מי שרושם יותר אנשים מקבל יותר הקצאות. מתוך רצון לחזק את מגוון סוגי התוכן, לייצר יותר שוויון כדי שתהיה לנו עיר ויברנטית, שוקקת, מעניינת, חוויתית, עם ביטוי עצמי רדיקלי באמת, ועם הכללה מלאה, עלינו לוודא שאיש לא נשאר מאחור ללא האפשרות להביא את הביטוי העצמי הרדיקלי שלו (ולא משנה כמה חברים יש או אין לך שמתחברים ועושים F5). מיפינו כ20 סוגי תוכן שונים במחנות (וגם שמרנו לסוגים שאולי שכחנו) ואנחנו רוצים לייצר שיוויון יחסי בכמות הכרטיסים המוקצית לכל סוג. אני מאמין שזה יכול לפתוח את הראש לעוד סוגי גיפט נפלאים, עוד חשיבה מחוץ לקופסה, וגם יעודד עוד השתתפות דרך מחלקות ההפקה. אנחנו לא מתיימרים להגיד מהו תוכן "טוב", כי מי אנחנו בכלל שנשפוט, לכן כולם יקבלו, אבל כן רוצים לעודד גיוון וביטוי עצמי בעולם מאוד מיינסטרימי. זו השנה שלנו לקפיצה קוואנטית בתחום הזה. אנחנו חיים במדינה קונפורמיסטית ועולם שנהיה יותר ויותר PC ואם אנחנו רוצים להוביל תרבות שוליים, צריך לוודא שהמיינסטרים לא משתלט על המידברן ואנשים שנפשם המתפרצת רוצה לבטא עצמה, מקבלים מקום. בנוסף, גם מתוך הבנה שאי אפשר לחשוב על כל המגוון של "הסוגים", לא רצינו שמישהו ירגיש בחוץ ולכן יש כמה קטגוריות יותר "מכלילות".

הכל חלק מהניסוי, ראוי שנתנסה כל שנה, שלא נקבל שום דבר כמובן מאליו, שלא נתייאש כי "פעם היה יותר טוב", שנחקור לאן הקהילה שלנו הולכת, שנעיז ונפרוץ ונטיל ספק באקסיומות משנים קודמות.

  • כרטיסי חו"ל - פי 2 משנה שעברה. מתוך הבנה שברנרים מכל העולם יכולים לתרום לחיות של העיר, אנחנו ננסה להנגיש את המידע יותר טוב ולאפשר פי 2 כרטיסים (כ400). תוכנית מנטורשיפ עם ראשי מחלקות, מסלול הקצאות דרך קמפים, מסלול אומנות ועוד.

  • למכירת OMG אין כמות כרטיסים מוגדרת מראש, אלא לאחר סיום המכירות המיועדות לקבוצות משתתפות, מחלקת כרטוס תעביר "מגרפה" על כל מה שלא נרכש.

  • קראוונים - מחיר הכרטיס לחניית קראוון שולש, הכמות שלהם תוגבל ונעשית מאחורי הקלעים עבודת מטה על הלוגיסטיקה של כניסתם לעיר והשפעתם על המרחב הציבורי (בעיקר תפיסת שטחי פרי קאמפ)


























bottom of page