top of page
  • media9024

שיתוף מחוויותיו של מנהל יום בגייט מידברן 2021

עודכן: 22 בדצמ׳ 2021

אז אני רוצה לדבר על אחריות קהילתית וכניסה לעיר ללא כרטיס

אמנם עבר חודש מהאירוע, אבל רק עכשיו שניה מצאתי לי זמן לכתוב.

היה לי אירוע באמת מדהים !

אני ממש אוהב אות הקהילה, את העשייה המדהימה, אבל יותר מהכל את החיבור עם אנשים.

התחושה העמוקה והמשמעותית ביותר שנחרטה בי מהאירוע הראשון שהייתי בו ב 2016 הייתה שהגעתי למקום שמור, מוגן, של קבוצה גדולה מאוד של אנשים שמוכנה לקחת אחריות על המרחב בו הם נמצאים וליצור מציאות שונה.

האחריות הקהילתית הייתה לי מאוד בולטת בכל כך הרבה סיטואציות וחשבתי לעצמי שזה ייחודי ומדהים. מרחב שבו אני יכול להשיל חומות ולהרשות לעצמי להיות קצת יותר מעז קצת יותר מטורף, קצת יותר מהכל...

חשוב לי לגעת בנקודה שצובטת לי מהאירוע האחרון, היא נוגעת לאותה אחריות קהילתית.


אני מתנדב בגייט כמנהל יום והיה לי מספר משמרות במהלך האירוע. הרגשתי שינוי משמעותי באווירה בגייט מהאנשים הנכנסים, בין אמצע השבוע לבין סוף השבוע. באמצע השבוע ראיתי כמו כל שנה, כל כך הרבה אנשים רעבים ליצור, רעבים לחוות ולהעניק.

במשמרת שלי ביום שישי, החלפתי צוות של גייטרים מזועזעים, שנפגשו באנשים עם צמידים, אבל בלי כרטיס, שמגיעים לגייט (אין ברקוד), לכולם יש מה להגיד, חלקם גם חצו גבולות של קללות ויכוחים וממש אנרגיות רעות, מי שהיה במשמרות של שישי יעיד, אבל מתנדבים יצאו משם מזועזעים.

אנשים שמנסים להתגנב לאירוע לא מפתיעים אותי, עד כמה שזה עצוב לי, היה לי ברור שזה יקרה.

מה שהפתיע אותי זה כמות האנשים ושיתוף פעולה בצורה אקטיבית או פאסיבית שלנו.


תוך כדי וגם לאחר האירוע אני יודע על הרבה אנשים שהחליטו להיכנס ללא כרטיס לאירוע.

אני מבין את קו המחשבה, אנשים לא רצו לשלם על אירוע שלם בשביל לבוא לסוף שבוע, ואני באמת יכול לנסות ולהבין את זה.

המציאות הנוכחית גרמה לכך שהאירוע התרחש במועד שהוא בעייתי להרבה מאוד אנשים, מה שגרם לחברים רבים לא להגיע לאירוע.


ביום האחרון של האירוע שראיתי אנשים שלא הכנסתי לאירוע בגייט בפנים, התבאסתי. לאחר מכן הבנתי שבקאמפים רבים, קאמפים מהמיינסטרים הברנרי, היו הרבה מאוד אנשים שהעבירו צמידים ושאפילו התגאו בכך או דיברו על כך בריש גלי.

מדרון חלקלק כמו שכולכם יודעים הוא מונח שמתייחס למהירות שהתנהגות לא רצויה תתחיל להתרחש לאחר הפעם הראשונה או הפעמים הראשונות שהיא מתקיימת.

בהקשרים חברתיים, המדרון החלקלק יכול לגרום במהירות רבה להתנהגויות לא רצויות שלאחר הנפילה מהמדרון, כבר ממש קשה לעצור. בעיני אם אנחנו כקהילה מאפשרים הפרה של ערך אחד, יופרו עוד ערכים רבים בהמשך ויהיה לנו קשה לעצור את זה.

בשיח עם חברים שמעתי קולות רבים שזה הפריע להם, אבל לא הרגיש להם נעים להגיד את זה, מניח שזה כי זה נשמע סאחי.

אבל זה לא סאחי, אם אנחנו נותנים לזה יד, אנחנו בעיני פוגעים ומכרסמים במשהו הרבה יותר גדול שישפיע בעיני בעוד הרבה מובנים אחרים.

אם חבר בלי כרטיס היה יודע שאף אחד מהקאמפ לא יקבל את זה בברכה שהוא יגיע בלי כרטיס, הסיכוי שהוא יגיע לאירוע יקטן משמעותית.


אבל אם אותו אדם שנכנס לאירוע, יושב אם כל הקאמפ ומתרברב בזה שהוא נכנס בלי לשלם, ברור לי, שאירוע הבא הבעיה שנתקלנו בה עכשיו תהיה גדולה משמעותית.

בואו נשמור על הסביבה שלנו, על הקהילה שלנו, על האירוע שלנו.

בואו נמשיך ליצור קהילה יוצרת, מבלה, אוהבת, שומרת.

אני לא מאשים אף אחד שנכנס, מבין את האילוצים והמחשבה, אבל אני כן קורא לנו, כולם להבין יותר את המשמעות של המעשים שלנו אחד על השני. מה שהיה היה, אבל אני חושב שהשיח המקדים והמכין של הקאמפים צריך להיות חד וברור עם זה שלא משתפים פעולה עם התגנבות לאירוע.


בא לי לסיים בנימה של אהבה, כי אני אוהב את הקהילה ואותכם יא חמודים! כן, גם אתה עם הכובע ים והחוטיני.


כתב ושיתוף זיו לנגליב

 

אספנו חלקיקי תגובות, מומלץ להיכנס ללינק ולקבל את התמונה היותר מלאה :


"... אנחנו בעידן מיוחד של כמעט אחרי קורונה ולאנשים צצו בעיות רבות. לא הייתי נוהג כמוהם אבל אם זה מה שישפר את מצב רוחם לא נורא מבחינתי שיתפלחו באופן חד פעמי זה לא כזה אסון גדול בעיני "

...״אם הוא לא שילם למה שאני אשלם (… מכל סיבה)״ הוא מקום שהקהילה מסוכן לנו להגיע אליו. שמעתי על מקרה או שניים וגיניתי ומגנה בכל אופן וצורה..."


..." מידברן בלי מתגנבים היא מקסימום שכונה אליטיסטית אקסקלוסיבית לבעלי יכולת (אני שילמתי )... "


..."קרה להרבה אנשים מסביבי שרצו להגיע ליום או יומיים והחליטו שאפשר להעביר צמידים. תכלס כמה שלפעמים אתה חושב יאללה שטויות מה כבר זה יעשה ומה עכשיו נצא נגד חברים ומכרים. במהלך האירוע לא היה לי את האומץ והרצון להתעמת מול זה אבל במקום שזה ידרדר בשנה הבאה אפשר לראות איך מחזירים את הגלגל ומפסיקים את התופעה לקראת המידברן הבא. ... אשמח לקחת חלק בגייט בשביל למנוע את התופעה

כשחברה התקשרה ןאמרה שאולי תוכל להשיג כרטיס לסופש, ביקשתי ממנה בנימוס לא לתת יד להרס המידברן..."


..."העצב הגדול הוא שהאקט הזה של כניסה בלי תשלום/דמי השתתפות בניסוי..הוא ממש פסילה של כל מה שהניסוי של הארוע מביא איתו. פגשתי גם דמויות שהחליקו להן פנימה ונפנפו בזה.

מאחל לכל אלה להתרחב תודעתית ולבחור באמת של הקהילה..."








bottom of page